МатематикаЗ класРозділ: Табличне множення і ділення
Тема: Таблиця множення числа 7. Задачі на зведення до одиниці.
Мета: Закріплювати знання учнів з вивчених таблиць
множення;
ознайомити учнів зі таблицею множення зі сталим
множником 7;
вчити учнів розв’язувати задачі на зведення до одиниці;
формувати навички самонавчання, самоконтролю й само
оцінювання; розвивати пам'ять, кмітливість, логічне мислення; виховувати старанність в роботі, охайність.
Обладнання:ноутбук, ; картки для самостійної роботи.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Діти, до нас на урок завітали гості, привітайтеся,
будь ласка
(Діти
повертаються до присутніх і вітаються)
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Діти,
давайте пригадаємо вивчені раніше таблиці множення та повторимо їх
(Слайд 1)
1.
Усний
рахунок
(Слайд 2)
-
Прочитайте
вирази та обчисліть їх.
2.
Математичний
диктант
(Слайд 3)
(Двоє учнів працюють біля дошки, решта в зошитах)
Ключ : 24, 9 , 7, 28,
8, 7, 5.
-
Молодці,
справились із завданням.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1.
Робота з виразами
-
До
нас на урок завітали четверо друзів. Це Юрко – йому 9 років, Олегу – 10 років,
Лізі – 3 роки і Оленці – 6 років.
Перший
вираз пропонує той, хто в 3 рази молодший Юрка, хто це? ( Це Ліза)
(Слайд
5)
Вона
пропонує розв’язати вираз, в якому добуток збільшено на якесь число
(5*6)+14=
(Слайд 6)
Наступний
вираз пропонує той, хто на 4 роки молодший Олега. Хто це? ( Це Оленка ). Вона
пропонує вираз, в якому частку зменшили у декілька разів. Який це вираз?
(24
/ 4) * 3 =
(Слайд 7)
Хто
наступний ? Його вираз той, в якому результат більший.
(Слайд
8)
Вираз
Олега прочитайте самостійно.
2.
Робота
над задачею.
Маса поросяти 15 кг ,а маса півня 3 кг .
-
У
скільки разів порося важче за півня? (У 5 разів)
-
На
скільки кг півень легший за порося? ( На 12 кг )
(Слайд 10)
3. Каліграфічна хвилинка
У – 21= 52
100 – х= 24
Розв’яжіть рівняння,а значення Х і У запишіть
каліграфічно.
(Слайд 11)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з геометричним матеріалом
- Діти,
подивіться на таблицю і назвіть, які геометричні фігури на ній зображені?
- Яка з цих
геометричних фігур зайва? Чому? (Зайве коло тому, що на всіх геометричних
фігурах зображені двоцифрові числа, а на кругу
- одноцифрове).
- Що за число
зображено на кругу ? ( Це число 7)
- Отже, ми сьогодні з вами познайомимось із таблицею множення
числа 7 та будемо вчитися розв’язувати
задачі на зведення до 1.
(Слайд 12)
2. Складання та запис таблиці множення на 7
(Слайд 14)
3. Фізкультхвилинка
-А зараз я пропоную вам трішки відпочити (Лунає пісня Аліни Гросу
«Бджілка»)
(Слайд 16)
Бджілка весело літає
І до праці закликає
Каже: - Досить танцювати
Час задачі розв’язати.
V. Усвідомлення матеріалу
1.
Робота
над вивченням таблиці множення на 7
-
А
зараз давайте разом прочитаємо таблицю множення на 7
(Слайд 17)
2.
Обчислення
виразів (біля дошки)
Вирази:
90-55=
58+5=
61-12=
35+7=
-
До
поданих виразів доберіть праву частину, виражену добутком чисел, одне з яких 7.
Ключ: 7*5; 7*9; 7*7; 7*6.
VI. Розвиток математичних вмінь
1.
Робота
з підручником
Задача
№ 243
Робота
над задачею
-
Знайдіть
у підручнику задачу № 243. Слухаємо, я читаю.
-
Прочитайте
самостійно.
Розбір
задачі :
-
Про
що йде мова в задачі ?
-
Скільки
годин працював трактор ?
-
Скільки
пального він витратив?
-
Про
що запитується в задачі ?(Записати скорочений запис до задачі)
6
год. – 42л.
8
год. - ? л.
-
Чи
можемо відразу дати відповідь на запитання ? Чому? (Тому, що нам невідомо скільки пального
витратили за 1 годину)
-
Можемо
дізнатися скільки пального витрати за 1 годину? (Так, можемо)
-
Якою
дією ? (Дією ділення)
-
Тепер
можемо дати відповідь на запитання задачі ? (Так, можемо)
- Яка перша/друга дія?
1)42:6=7 (л) – пального за годину
2)7*8 = 56 (л)
2.
Самостійна
робота (різнорівнева)
-
Самостійна
робота має три рівня складності. Червона
- високий рівень, синя – достатній рівень, зелена - середній рівень. Оберіть собі ту, яка на
вашу думку, буде вам під силу. (Самоперевірка. Робота в парах. (Слайд 18))
VII.
Домашнє завдання (Різнорівневе. (Слайд 19))
VIII.
Підсумок уроку.
(Слайд 20)
- Які асоціації у вас викликає цифра
сім?
- Молодці, ви добре попрацювали. Дякую, за роботу на
уроці.
(Слайд 21)
Немає коментарів:
Дописати коментар